February 20, 2022
Er is altijd een oplossing
In oktober 2021 hebben wij een nieuwe Toyota dynamo aan een klant verkocht. Deze klant kwam afgelopen januari aan onze balie met de vraag of we de dynamo willen controleren. Hij laadde de ene keer wel goed en de andere keer niet en af en toe ging het lampje branden.
De dynamo hebben we op onze nieuwe testbank gelegd en alles bleek te werken. Vreemd. We hebben voorde zekerheid de regelaar vervangen.
Zo gezegd, zo gedaan. Vervolgens de dynamo weer getest. Wat bleek? Het lampje ging branden en er zat een flinke brom in de dynamo.
Dat gaat niet goed.
Gelukkig gebeurt het bij ons op de testbank. Dus de dynamo hebben we gedemonteerd om naar het probleem te kunnen kijken.
Toen de dynamo nieuw uit de fabriek in elkaar werd gezet, is de stator beschadigd geraakt. Deze had wel/niet massasluiting. Als je goed kijkt, zie je op de foto dat een wikkeling daardoor gedeeltelijk verbrand is.
We hebben in rap tempo een nieuwe dynamo bij onze leverancier gehaald en direct naar onze klant gebracht.
Gelukkig op tijd,want zijn klant had een hotel geboekt en wilde een weekend weg met de auto.
Dit soort situaties zijn altijd vervelend. Ons motto is niet voor niets “Er is altijd een oplossing”, we willen dit soort zaken altijd zo snel mogelijk en goed oplossen.
Eind goed al goed dus.🔧